ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΤΟΥ ΠOΝΤΟΥ, ΤΗΣ ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑΣ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΤΟΥ ΚΌΣΜΟΥ

Οι χριστιανοί της Καππαδοκίας και του πόντου δεν χόρευαν κυκλικούς χορούς με αυτό το πιάσιμο χεριών στους ώμους. Αυτό είναι ξενόφερτο για την περιοχή.
Στα παράλια χόρευαν την χασαπιά, με πιάσιμο των χεριών στους ώμους. Οι καυκάσιοι βορειοανατολικά του πόντου περιοχή Κοτσαρόταν, χόρευαν τους χορούς Κότσαρι, Κότς, Κοτσαγκέλ, και άλλα, που χορεύεται σήμερα και από τους πόντιους που κατοικούν κοντά στην Λαζία και τα χωριά της Γεωργίας, όπου οι κάτοικοι του είναι οι σημερινή ΛΑΖ. (Λαζοί του Πόντου).
Το Κότσαρον είναι ένα αφιέρωμα στην Βασίλισσα Θαμάρ που καταγόταν από την περιοχή της Γεωργίας και τα βόρεια του Πόντου. Κατέβαιναν ως μισθοφόροι εργάτες στον πόντο και την Καππαδοκία, και μετέφεραν μαζί και τους χορούς και τα τραγούδια τους. Συγκατοικούσαν με ποντίους και Καππαδόκες έμαθαν την γλώσσα τα ήθη και τα έθιμα, αφομοιώθηκαν με τους Έλληνες χριστιανούς. Πολλοί εκχριστιανίστηκαν και αργότερα με τον παπά ευτημ θέλησαν να καταλάβουν και το πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, ιδρύσουν Τούρκο, ορθόδοξο πατριαρχείο.
Αυτά όλα άρχισαν όταν ηΤουρκία επέβαλε στους χριστιανούς μετά το 1435 και περισσότερο μετά το 1850 αφού με διάφορα μέσα πιέσεις σφαγές, ανάγκασαν τους χριστιανούς να αλλάξουν την γλώσσα τους, και την πίστη τους. Πιο μπροστά πριν την εμφάνιση τους το 1100, τα σύνορα της Καππαδοκίας ήταν από την Συρία ως και τον Πόντο, με τεράστια πολιτιστική παράδοση με χορούς τραγούδια, θρησκευτικότητα, τέχνες και εργασίες. Ήταν το κέντρο εξάπλωσης του Ελληνισμού και του πολιτισμού. Οι Έλληνες που πρώτοι ασπάστηκαν τον χριστιανισμό, τώρα βρισκόμαστε στην εξαφάνιση αυτού του πολιτισμού, γιατί προσπαθούμε να δώσουμε ότι ξένο μας έχουν φέρει στην πατρίδα μας και ότι μας επιβάλουν οι άλλοι λαοί.
Στα σχολεία μας καθαιρούνται εικόνες και προσευχές, Τα θρησκευτικά βιβλία αλλάζουν κατά το συμφέρον κάποιων, η ιστορία του ελληνισμού καταργείτε για να μην θιχτούν οι φίλοι μας που προσπαθούσαν να κάψουν και να κλέψουν ότι ελληνικό υπήρχε. Τα βλέπετε και τα ζείτε!!!
Όσοι αισθάνεστε Ρωμιοί και προσπαθείτε μέσα από τις εκδηλώσεις αυτές να παρουσιάσετε τα ελληνικά έθιμα, τους χορούς και τα τραγούδια να αλλάξετε τις ονομασίες Γαβούστεμα, με Αντάμωμα Καππαδοκών!!! και τα Καραμανλίδικα, με Καππαδόκικα!!!
Απομονώστε ότι ξενόφερτο υπάρχει. Μην επιτρέπετε στον Καθένα να προσβάλει την Πίστη, την ιστορία, την γλώσσα, τα ήθη έθιμα να αλλάζονται με ξενόφερτα που δεν έχουν σχέση με την ελληνικότητα μας.
Την εκδήλωση των Καππαδοκών, Γαβούστιεμα το έλεγαν συγκεκριμένες περιοχές και όχι όλη η Μικρά Ασία, η Καππαδοκία και ο Πόντος.
Οι Καππαδόκες είχαν τα Ανταμώματα, Οι πόντιοι τα Παρχάρια και τα χωριά που ζούσαν μικτά με Τούρκους, χρησιμοποιούσαν την τούρκικη λέξει Γαβουστούκ που έγινε αντάμωμα, Γαβούστιεμα.
Σημαίνει το ίδιο αλλά γιατί τόσο ξενομανία. Το φαινόμενο έχει παραγίνει. Σήμερα οι νέοι δεν γράφουν με ελληνικούς χαρακτήρες αν το προσέξατε. Γράφουν με το αλφάβητο το αγγλικό ελληνικές λέξεις και πολλές φορές κομμένες. Αυτό είχε γίνει κάποτε στους προγόνους μας με την Καραμανλίδικη γραφή.
Ελληνικό αλφάβητο με τούρκικες λέξεις. Αυτό έγινε και στους Αρμενίους και σε άλλους λαούς, για να αλλάξουν την γλώσσα οι κατακτητές. Είναι ο ευκολότερος τρόπος να εισβάλουν σε βασικά δεδομένα ενός λαού για να τους αλλάξουν τα φώτα. Αυτό επιτυγχάνετε μέσα από την πίστη του καθενός, την γλώσσα, την ιστορία, τα ήθη και έθιμα του. Οι προγονοί μας υπέστησαν αυτήν την πλύση εγκεφάλου γιατί τους ανάγκασαν και το δέχτηκαν να γλυτώσουν από την σφαγή τους χριστιανούς.
Κάποιοι σήμερα αναπολούν ίσως μη γνωρίζοντας ορισμένα βασικά πράγματα. Πολλές φορές γράφω και βρίσκω αντιπάθειες στο πρόσωπό μου από ανθρώπους που θίγονται και θέλουν να περάσουν το δικό τους λέγοντας ότι είμαι προπαγανδιστής των Τούρκικων συμφερόντων.
Κάνουν μεγάλο λάθος, εγώ είμαι Έλληνας, αγαπώ την πατρίδα μου τον τόπο μου, προσπαθώ για το καλό της πατρίδος μου, της παράδοσης των προγόνων μου. Παίζω, τραγουδάω, μιλάω το Φαρασσιότικο ιδίωμα.
Μιλάω το γλωσσικό ιδίωμα που επέβαλαν να μιλούν οι γονείς μου και οι προγόνοι μου.
Προσπαθώ μέσα από συλλόγους να μεταφέρω αυτά που ξέρω και μελετώ. Δεν βγαίνω να προβάλω τον εαυτό μου, σε εκπομπές μεταφέροντας λόγους και γραφόμενα άλλων. Απλά κάποιοι προσπαθούν και θέλουν να σπιλώσουν το όνομα μου. Βγαίνουν στα κανάλια, στις εκδηλώσεις να περνάει το δικό τους, σε πατριώτες ανυποψίαστους που δεν γνωρίζουν, γιατί κατέχουν κάποια ανώτερη θέση στην κοινωνία και ο λόγος τους έχει βαρύτητα.
Δεν πειράζει! Η ιστορία και τα γεγονότα και οι εξελίξεις είναι κοντά. Σε λίγο καιρό κάποιοι θα διεκδικούνται σαν μειονότητα στην Ελλάδα και ας καταφέρουν τότε να αποδείξουν το αντίθετο.
Μακάρι να βγω ψεύτης!

Αλέξανδρος Ιορδανίδης
16 Ιουνίου 2018

 

Από Αλέξανδρος Ιορδανίδης

Αγροσυκιά 5-2-2002 ΤΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΌ ΜΟΥ Ιορδανίδης Αλέξανδρος του Σάββα και της Κυριακής, το γένος Φράγκου, γεννήθηκα στην Αγροσυκιά Πέλλας στις 19-2-1949. Είμαι κάτοχος τριών πτυχίων. Ηλεκτρολόγου εγκαταστάσεων, Ηλεκτρονικών Τηλεοράσεως, και Ραδιοφωνίας. Είμαι τεχνίτης ξύλινων πατωμάτων και παρκέ, Υδραυλικών εγκαταστάσεων, και θερμάνσεις, κεραμικών και πλαστικών πλακιδίων. Όταν ήμουνα 9 ετών ξεκίνησα να παίζω ούτι, φλογέρα πηγαίνοντας στο δημοτικό σχολείο. Στα 14 μου χρόνια πήγα μαθητευόμενος τεχνίτης οχημάτων στο 2ο λόχο επισκευών Σκύδρας, και το απόγευμα στο κουρείο του κυρίου Παρασκευά για να βγάζω τα έξοδα μου, παράλληλα μάθαινα να παίζω βιολί. Στα 19 μου χρόνια παρουσιάστηκα στο κέντρο εκπαιδεύσεις Πατρών να υπηρετήσω την θητεία μου, με την ειδικότητα του τεχνίτη οχημάτων ηλεκτρολόγου, μετά από πέντε μήνες έγινα υπαξιωματικός και πήρα μετάθεση στο 312 λόχο επισκευών Θεσσαλονίκης, όπου υπηρέτησα 27 μήνες και πήρα το απολυτήριο μου. Από τους γονείς μου που κατάγονται από τα Φάρασσα της Καππαδοκίας και από τους γεροντότερους που ήρθαν από τα χωριά των Φαράσσων απόκτησα βιώματα εκείνης της περιοχής γι’ αυτό έχω ιδιαίτερη αγάπη για κάθε τι το παραδοσιακό. Διαβάζω διάφορα λαογραφικά βιβλία και κυρίως αυτά που αναφέρονται στην περιοχή των Φαράσσων. Έχω καταγράψει την ιστορία της περιοχής, τα ήθη έθιμα και τα τραγούδια όπως τα άκουγα και τα έμαθα από την μητέρα μου Κυριακή Φράγκου Ιορδανίδου και από διάφορες έρευνες και καταγραφές γερόντων που ήρθαν από τα μέρη των Φαράσσων και της Καππαδοκίας. Μιλώ το Φαρασσιότικο γλωσσικό ιδίωμα και τραγουδάω αυθεντικότατα σχεδόν όλα τα τραγούδια των Φαράσσων και Καππαδοκίας. Κατασκευάζω και παίζω τον παραδοσιακό Κεμανέ, βιολί, και ούτι. Έβγαλα σε CD τα παραδοσιακά τραγούδια των Φαράσσων, ύστερα από μακροχρόνιες προσπάθειες έρευνας και περισσότερο από τα ακούσματα που είχα από την μητέρα μου. Ο παππούς μου Σάββας Φράγκου ήταν ξακουστός σε όλοι την Καππαδοκία σαν οργανοπαίκτης, τραγουδιστής, και στιχουργός τραγουδιών, έπαιζε βιολί Κεμανέ και ταμπουρά, τραγουδώντας Φαρασσιότικα και Τούρκικα Τραγούδια. Ίσος το μεγάλο ταλέντο μου να οφείλετε στην κληρονομικότητα και στην έφεση για μάθηση. Πέρα από της επαγγελματικές μου ασχολίες των ελεύθερο χρόνο διδάσκω χορούς. Έχω δημιουργήσει παραδοσιακό χορευτικό και παίζω σε εκδηλώσεις συλλόγων παραδοσιακούς χορούς Φαράσσων και Καππαδοκίας καθώς και Μικρά Ασία. Ιορδανίδης Αλέξανδρος Αγροσυκιά 5-2-2002

EnglishFrenchGermanGreekRussianTurkish
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται! | Content is protected!